Välkommen till Kundservice

Åsksäsong

Tänk på att behandla din bredbandsutrustning som din tv - dra ut alla sladdar vid risk för åska.

Mer information hittar du här


Tillfälligt problem vid mailutskick

Problemet är nu löst. Upplever du fortfarande problem, kontakta kundservice.

Vi har just nu ett tillfälligt problem som gör att mailadresser som slutar på @glocalnet.net, samt kunder som använder våra utgående mailservrar (SMTP-server), inte kan skicka mail till adresser som slutar på hotmail.com, msn.com, outlook.com och live.com.

Felet påverkar även kunder som använder Glocalnets webbmailtjänst.


Långa kötider

Just nu har vi längre kötider än normalt. Vi jobbar för att besvara din fråga så fort vi kan. Du kan också hitta svar på många frågor här på kundservice-sidorna.


Översyn av modem

Dagens Nyheter rapporterade den 29 oktober om en sårbarhet kring säkerheten med det modem från Zyxel som Glocalnet använder sig av. 

Läs mer här


Svar om avtalstid

Bindningstiden varierar mellan olika abonnemang. Vad som gäller för ett specifikt abonnemang ser du i de aktuella kampanjvillkoren som du fick vid beställnings-tillfället. Uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade bredbandsabonnemang är från och med 1 maj 2014 1 månad. Har du tecknat ditt abonnemang innan dess är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader.


Fakturaavgiften höjs

Från 1 april 2014 höjs fakturaavgiften till 40 kr för dig som valt att betala via pappersfaktura. Du kan slippa fakturaavgiften och spara både miljön och din egen tid genom att välja att betala med autogiro eller E-faktura istället.

Läs mer om autogiro

Läs mer om E-faktura


Nya öppettider 1 maj

Kundservice Vardagar 9-18
Fakturafrågor Vardagar 9-18
Leveransfrågor Vardagar 9-18
Teknisk support Alla dagar 9-18


Driftinformation

Driftinformation utmarkerad på karta.

Gå till driftinformation

Ladda ned inställningar

Klicka på länken och skicka inställningar till din mobil

Telefoninställningar

Manuella inställningar

Din bredbandsleverans

Fyll i det telefonnummer du angav i din beställning eller ditt personnummer så kan du se status på din beställning. Personnumret ska anges med 12 siffror (ex: 190101010123).


-

Eller


 
  • Säkerhetspaket
  • Värva dina vänner
  • Alla erbjudanden
  • Priser och villkor
  • Inställningar